KREATIVNA UPRAVA Blog Melite Pavlek

Odnosi s medijima – nezaobilazan put do građana

Osnovno je pravilo da odnosi s medijima moraju biti proaktivni, a ne reaktivni. Na vrijeme informirajte novinare što planirate, kakav benefit će to imati za zajednicu i zašto nešto radite. Kao i u svakom odnosu i ovdje vrijede ista pravila. Što više ulažete u njega on je postojaniji i bolji. Slijedite isto pravilo.

Ove godine po prvi puta na globalnoj razini građani će konzumirati više sadržaja sa svojih pametnih telefona i tableta nego s televizijskog ekrana. Ta velika promjena možda neće uzrokovati veliki potres na nacionalnom tržištu, ali će svakako početi mijenjati standardne oblike komuniciranja s građanima. Samouprava i uprava si ne mogu dozvoliti da budu ravnodušni u odnosu na medije jer su oni uz društvene mreže siguran put i alat komuniciranja. Zato je dobro imati na umu jednu osnovnu činjenicu; novinari su ljudi. Ukoliko ne želite imati novinare na suprotnoj strani ponašajte se prema njima kao što se ponašate prema suradnicima. Slušajte ih, pokušajte razumjeti i stvarajte dugoročne odnose. To je jedini način da i uprava i građani imaju vidljivi benfit od svega što se u okviru nadležnosti općina, gradova, županija pokušava ostvariti.

Novinarstvo potiče javnu raspravu, a u demokratskom okružju svaka argumentirana rasprava je dobrodošla. Zato se nemojte čuditi ukoliko upravo mediji budu propitivali vaše odluke i ciljeve. Svi koji se na bilo koji način bave javnim novcem i pružanjem javnih usluga moraju biti spremni odgovoriti na pitanja novinarima koji su u isto vrijeme i građani koji tu uslugu plaćaju. Realno novinari su smješteni između vas i vaših javnosti, ali niti u jednom trenutku nisu i ne bi trebali biti samo pasivni prenositelji vaših poruka. Vjerujte da ono što pitaju novinari u svojim glavama propituju i građani i zato budite ustrajni i dajte odgovore koje zaslužuju.

Danas, naravno imate mogućnost i stvoriti sami svoj vlastiti medij u obliku svoje web stranice ili fb profila. I to je zaista jedinstvena mogućnost. Dapače, dokazano je da građani u nekim slučajevima više vjeruju direktnom kontaktu sa čelnicima nego onome koji je plasiran u medijima. Da bi se probili u tu elitu „onih kojima se vjeruje“ morate raditi ustrajno na brendu, prepoznatljivosti i pouzdanosti institucije i to dugoročno. Ukoliko niste spremni za to što prije se educirajte i naoružajte alatima. Budućnost neće čekati na vas.

Bez obzira u kojem segmentu samouprave radite morate imati plan objava ili aktivnosti koje ćete provoditi zajedno s medijima. Na raspolaganju vam stoji velik broj različitih alata. Od objava za medije, do konferencija za novinare ili konkretnih ciljanih događanja ili kampanja. Svaki do njih je odličan ukoliko odaberete kanal komuniciranja koji vas vodi ravno do vaše publike. Nikada, ali baš nikada nemojte ulaziti u planiranje, a da niste provjerili koje kanale komunikacije koriste oni do kojih želite doprijeti.

U ruralnim područjima još uvijek medijski dominiraju radijske postaje (pogotovo lokalne), televizija i tiskani mediji. Urbana područja su sklonija elektroničkim medijima i društvenim mrežama, a vi ste oni koji trebaju dobro odabrati.

Osnovno je pravilo da odnosi s medijima moraju biti proaktivni, a ne reaktivni. Na vrijeme informirajte novinare što planirate, kakav benefit će to imati za zajednicu i zašto nešto radite. Kao i u svakom odnosu i ovdje vrijede ista pravila. Što više ulažete u njega on je postojaniji i bolji. Slijedite isto pravilo.

Prethodni blogovi:

*  Melita Pavlek je stručnjak za lokalnu demokraciju i razvoj, savjetnica za komuniciranje i NLP leadership praktičar. Uz bogato iskustvu u odnosima s javnošću i novinarstvu, dugo godina je bila aktivna u udrugama civilnog društva. U svojim predavanjima i edukacijama kombinira napredne tehnike leadershipa i coachinga.

*Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima i blogovima objavljenima na portalu gradonačelnik.hr pripadaju autoru te ne predstavljaju nužno stavove uredništva.

 

 

 

BLOG, melita pavlek