Vrgorac: Aplikacijom za ponudu domaćih proizvoda izbacuju iz igre prekupce

Kao što mi planiramo napraviti digitalnu bazu poljoprivrednih proizvoda i njihovih količina na razini Grada Vrgorca, tako bi se isto mogla napraviti digitalna baza na razini cijele Hrvatske. Sustav direktnog povezivanja proizvođača i krajnjeg korisnika izbacuje iz igre nakupce i razne trgovačke lobije. Umjesto raznih marži povećava se cijena proizvoda direktno proizvođaču, a stali bi i na kraj uvozu koji se predstavlja kao domaći proizvod, poručuje Pranić.

Nakon što su najavili kako će iduće godine, sufinanciranjem posebne ambalaže, zaštititi svoje proizvođače jagoda od nelojalne konkurencije koja proizvode plasira pod 'vrgoračke jagode', Grad Vrgorac i njegov Poduzetnički centar pripremaju još jedan projekt kojim će pomoći OPG-ovima u plasmanu i prodaji proizvoda.

Riječ je o posebnom portalu, odnosno platformi preko koje će svaki OPG moći nuditi svoje proizvode, a koji bi trebao zaživjeti za mjesec dana. U sklopu projekta „Misli globalno, kupuj lokalno“ izradili su naime web stranicu i android aplikaciju kojom, na jednostavan način u 3 koraka, povezuju proizvođače i krajnje korisnike, eliminirajući iz tog procesa nakupce, trgovce i ostale koji ubiru visoke marže i čine poljoprivredniku njegov rad neisplativim, a krajnjem korisniku njegov proizvod preskupim. Nositelj projekta je vrgorački Poduzetnički centar koji će u njega uložiti oko 70 tisuća kuna, te će održavati sustav i pomagati svim poljoprivrednicima u korištenju aplikacije.

'Najveći problem današnjeg poljoprivrednog proizvođača je plasman završnog proizvoda. Mnogi su suočeni s nekorektnim nakupcima, maržama i preprodavačima koji jako dobro zarađuju na muci poljoprivrednika. Zbog toga smo odlučili napraviti jednu digitalnu bazu kojoj će moći pristupiti svaki OPG s područja Grada Vrgorca, ostaviti svoj kontakt broj, adresu, slike proizvoda i količine koje se mogu mijenjati na dnevnoj bazi. Dobit ćemo interaktivnu digitalnu mapu svih poljoprivrednih proizvoda našeg kraja na kojoj će zainteresirani kupci u svakom trenutku moći pristupiti i s par klikova doći do svih informacija o domaćim proizvodima. Tako ćemo ostvariti direktnu komunikaciju kupaca i proizvođača, bez posrednika i trgovaca', kaže nam gradonačelnik Vrgorca Ante Pranić.

Web stranica je praktički već gotova, a uskoro će biti gotova i mobilna aplikacija koja će biti povezana s samom stranicom. Aplikacija će biti namijenjena OPG-ima s područja Vrgorca, no Pranić kaže kako su interes za njihov sustav već izrazili neki drugi gradovi i općine, te ga žele kopirati za svoje poljoprivrednike.

'Kao što mi planiramo napraviti digitalnu bazu poljoprivrednih proizvoda i njihovih količina na razini Grada Vrgorca, tako bi se isto mogla napraviti digitalna baza na razini cijele Hrvatske. Sustav direktnog povezivanja proizvođača i krajnjeg korisnika izbacuje iz igre nakupce i razne trgovačke lobije. Umjesto raznih marži povećava se cijena proizvoda direktno proizvođaču, a stali bi i na kraj uvozu koji se predstavlja kao domaći proizvod', poručuje Pranić.

'Poduzetnički centar Vrgorac uhvatio se u koštac s problemom nekorektnih i nejednakih odnosa na tržištu, gdje su hrvatski poljoprivrednici, kao rijetko gdje u svijetu, u dosta nepovoljnijem tržištu od inozemnih proizvođača jer se upravo u trenutku punog zrijenja naših proizvoda, uvoze jeftiniji (iako kvalitetom lošiji) proizvodi iz inozemstva. Kao rijetko gdje u svijetu, naš poljoprivrednik primoran je biti proizvođač, trgovac i stručnjak za marketing. Kupovna moć hrvatskih građana daleko je ispod EU prosjeka te ljudi teško podmiruju svoje obveze, a još si teže priušte osnovnu potrošačku košaricu. Računajući na to, trgovački lanci na svojim policama gotovo isključivo nude uvozni jeftiniji (iako puno lošiji) proizvod pa dolazimo do situacije da hrvatski proizvod ostane truniti na zemlji ili se prodaje u bescijenje, što zatim dovodi do financijskog sloma našeg poljoprivrednika. Upravo iz tog razloga uhvatili smo se u koštac s tim problemom. Uspjeh ovog projekta rezultirao bi plasmanom domaćih proizvoda na domaće tržište pod boljim uvjetima (uvećano za dio iznosa posredničkih marži), a stanovnici Lijepe naše dobili bi kvalitetan proizvod iz naših polja po jeftinijoj cijeni (umanjeno od iznosa posredničkih marži). Također, napokon ćemo objediniti sve proizvode i količine naših poljoprivrednika kako bismo probali zajednički nastupiti i na širem tržištu, a naravno, učiniti ćemo i dodatne napore pri marketingu naših proizvoda. Nadamo se velikom uspjehu ovog projekta jer bi taj uspjeh značio i uspjeh naših poljoprivrednika, koji u ovom trenutku po postojećim uvjetima i omjeru snaga na tržištu, praktički svojim radom bogate nakupce i trgovce, dok za njih ostaju mrvice s njihovog stola', ističe pak voditelj projekta, Teo Dodig iz Poduzetničkog centra. (gradonačelnik.hr)