Digitalizacija u Dubrovniku: Gradom će se moći upravljati s bilo kojeg mjesta u svijetu, a građani će sve pratiti u realnom vremenu

Digitalizacijom rada gradske uprave gradonačelnik Mato Franković i njegov tim žele postići maksimalnu efikasnost i transparentnost rada gradske uprava pa će tako građani u svakom trenutku znati u kojoj je fazi i kod kojeg službenika svaki njihov predmet, a imat će uvid i u sve financijske transakcije i račune 

Grad Dubrovnik jedan je od predvodnika 'smart city' koncepta u Hrvatskoj – prvi su izradili cjelovitu Strategiju pametnog grada, prvi su uveli sustav pametnog parkiranja, a prvi u Hrvatskoj su, prošle godine u listopadu, krenuli i u veliki projekt potpune digitalizacije. Projekt je vrijedan 5,3 milijuna kuna, a s obzirom na obim – u jedinstveni informacijski sustav integrirat će se čak 173 svakodnevna radna procesa gradske uprave, predviđeno je da će trajati oko dvije godine, pa gradonačelnik Mato Franković očekuje da će Grad Dubrovnik u potpunosti prijeći na digitalni rad krajem iduće godine.

Kako nam kažu u Gradu, do sada je već instalirana testna i produkcijska verzija Integralnog informacijskog sustava, te su u njega integrirani administrativni elementi za čak 173 radna postupka. U potpunosti su, pak, implementirani postupci Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu, te čak 28 postupaka Upravnog odjela za poslove gradonačelnika koji su razrađeni do najsitnijih detalja i već sad službenici koji su prošli edukaciju preko sustava mogu vrlo jednostavno, u par klikova kreirati rješenja.

'Sukladno Planu implementacije trenutno se snimaju ostali postupci Odjela za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu, postupci Odjela za promet te Odjela za gospodarenje gradskom imovinom', kažu nam u Gradu.

U završnoj fazi je, objašnjavaju, i migracija podataka sa postojećih sustava u središnju bazu implementiranog sustava, odnosno sve analitike koje Grad Dubrovnik obrađuje, od komunalne naknade i doprinosa, preko spomeničke rente, naknada za reklame, za legalizaciju, parkirališna mjesta, novčane kazne u prometu, taksi koncesije, studentske kredite, itd….

Digitalizacijom svih svojih radnih procesa Grad Dubrovnik postavlja nove standarde u upravljanju gradom, a ključni cilj im je postići maksimalnu efikasnost i transparentnost prema građanima.

Kad novi sustav, prvi takav u Hrvatskoj, zaživi, gradonačelnik i pročelnici moći će gradom upravljati i obavljati svoje poslove doslovno u bilo koje vrijeme i s bilo kojeg mjesta na svijetu. S druge strane, sustav će osigurati jasno vidljivu efikasnost gradske uprave i mjerljivost učinkovitosti svih službenika koji će biti prijavljeni u sustav i jasno će se u svakom trenutku vidjeti tko koliko i kako radi. To će, pak, gradskoj upravi olakšati njihovo ocjenjivanje i nagrađivanje najboljih, ali u konačnici i kažnjavanje onih koji ne rade.

Jedan od ključnih ciljeva integracije informacijskog sustava je i podizanje uslužnosti Grada prema građanima koji će od trenutka predaje bilo kojeg zahtjeva i dokumenta gradskim službama, moći pratiti tijek svojih postupaka i koji službenik je zadužen za njihov slučaj. Cilj je da se predmeti odrađuju, bez preskakanja, da građani budu sigurni u kvalitetu usluge koju im Grad treba pružiti, te da usluga bude pružena u predviđenom roku.

Želja gradske uprave je, ističe gradonačelnik Franković, da kroz informatizaciju svaki postupak koji građanin vodi s Gradom bude efikasan i potpuno transparentan, a ovaj sustav omogućit će Gradu Dubrovniku sustavno praćenje, procesuiranje, obradu i arhiviranje svih dokumenata koji ulaze u administrativni sustav Grada. Nakon informatizacije svakoga pojedinog postupka, odnosno svakoga predmeta koji se po tome postupku vodi, sve informacije će biti vidljive na Portalu za građane, koji će postati centralno mjesto za svaku interakciju između Grada i građana. Na Portalu će biti vidljivi i podaci o tome kako se puni proračun i kako se proračunski novci troše jer će svi računi biti vidljivi na sam dan plaćanja.

Građani će, tako, dobiti potpuni uvid u rad svoje gradske uprave jer će u svakom trenutku znati u kojoj fazi je i kod kojeg službenika njihov predmet ili postupak kojeg su pokrenuli, a imat će i potpuni uvid u sve gradske financije. Osim uvida u proračun i proračunske stavke građani Dubrovnika u realnom će vremenu moći i pratiti sve transakcije koje se obavljaju u Gradu i gradskim poduzećima.

U Gradu Dubrovniku nadaju se da će njihov primjer slijediti i ostali gradovi te da će standardizirati svoje poslovanje, što je za usporedbu i praćenje na razini države. (gradonačelnik.hr/M.P.D.)