E-mobilnost u Koprivnici: Gradonačelnik i gradski zaposlenici voze se u hibridnim i e-autima, građanima besplatni bicikli, uskoro e-punionice na stupovima javne rasvjete...

U voznom parku Grada Koprivnice samo je jedan konvencionalni automobil, dok se većina vožnji odradi uz pomoć osam električnih i hibridnih automobila koje, preko 'Car sharing' sustava koristi 200 zaposlenih u gradskoj upravi i svim gradskim tvrtkama i čijom upotrebom su od 2014. uštedjeli gotovo 300 tisuća kuna

Grad Koprivnica odavno se već isprofilirao kao jedan od pametnijih hrvatskih gradova, a prije dvije godine čak je proglašen i jednim od sedam najboljih pametnih gradova u Europi po kvaliteti života. Niz je pametnih rješenja i projekata kojima ovaj grad iz godine u godinu potvrđuje svoj 'Smart-city' status, a jedan od najznačajnijih i za sad jedini takav u Hrvatskoj je projekt e-mobilnosti kojega Grad Koprivnica već godinama uspješno provodi i razvija EU sredstvima i kroz kojega su, kada su gradska uprava i institucije u pitanju, gotovo u potpunosti iz upotrebe izbacili konvencionalne automobile i prebacili se na električne i hibridne.

Kroz projekt CIVITAS DYN@MO, u kojemu je Grad Koprivnica sudjelovao kao partner i koji je ukupno vrijedan preko 13 milijuna eura, osigurali su naime preko pola milijuna eura kojima su 2014. godine sufinancirali (Grad je osigurao 464 tisuće kuna) kupnju dva električna mini autobusa, te šest električnih, jedno hibridno i jedno plug-in hibridno vozilo. U voznom parku Grada Koprivnice postoji tako još samo jedan konvencionalni automobil, a električni i hibridni su umreženi „Car-sharing sustavom“ kojega za obavljanje posla i službena putovanja koristi oko 200 zaposlenika Grada i svih gradskih tvrtki i ustanova.

S obzirom da se automobili pune na HEP-ovim punionicama koje su još uvijek besplatne, Grad je na ovaj način osigurao potpuno besplatni pogon, odnosno sto postotnu uštedu na gorivu za električne automobile, 50-postotnu za hibridne i 60-postotnu za plug-ih hibridno vozilo. U Gradu procjenjuju kako ušteda korištenja vozila na električni i hibridni pogon iznosi oko 70.000 kn godišnje, što bi značilo da su u protekle četiri godine samo na ovoj stavci, računajući i smanjene troškove održavanja, uštedjeli gotovo 300 tisuća kuna.

Što se, pak, električnih autobusa tiče, oni su postali dio javnog prijevoza, a prvi autobus u promet je krenuo 23. listopada 2015. godine. S obzirom da je projekt završen 2017. godine, završeno je i testno razdoblje obavljanja javnog prijevoza. Grad je trenutno u postupku sklapanja ugovora o nastavku javnog prijevoza mini električnim autobusima. Uslugu prijevoza trebalo bi provoditi Gradsko komunalno poduzeće Komunalac Koprivnica, kažu nam u gradskoj upravi.

Razvoj urbane mobilnosti u Gradu Koprivnici, nadalje, nastavljaju kroz projekte Prosperity, Low Carb i EvCC, pa će se tako kroz projekt EvCC na stupovima javne rasvjete postaviti punionice za automobile, što je pilot projekt u Hrvatskoj te predstavlja jedan od načina kako postojeću infrastrukture iskoristiti za potrebe punjenja automobila na električni pogon. Projekt je trenutno u fazi pokretanja postupka nabave dobavljača opreme za punjenje te će se nakon odabira istog, detaljnije znati i datum instalacije punionica.

'Jedan od dugoročnih ciljeva grada zasigurno je održiva mobilnost. Tu je niz projekata kojima nastojimo gradsku infrastrukturu maksimalno prilagoditi upravo tom cilju. Posebno me veseli projekt EvCC kojim ćemo građanima koji žive u stanovima omogućiti mjesto za punjenje automobila na električni pogon. Upravo to je i preduvjet ali i dodatan poticaj da se građani odluče za kupnju takvog automobila. Naši dugoročni planovi čvrsto su postavljeni te svakim novim projektom nastojimo ih realizirati', kazao je gradonačelnik Mišel Jakšić.  

,

Osim toga, Grad Koprivnica i jedan od rijetkih gradova koji ima napravljen Plan održive urbane mobilnosti (SUMP), koji sadrži mjere koje se odnose na pješački i biciklistički promet, javni prijevoz, elektromobilnost te optimizaciju prometa motornih vozila. Dokument je izrađen prema europskim smjernicama kako bi se dodatno povećala mogućnost korištenja financijskih sredstava iz Operativnog programa, kažu nam u Gradu.

Također, zahvaljujući projektu Civitas Dyn@mo izrađen je kurikulum održivog prometa za koprivničko sveučilište.

 

S obzirom da sustav javnog prijevoza čine i bicikli, građanima Koprivnice je besplatno na raspolaganju sustav javnih bicikala koji čine konvencionalni i električni bicikli, i to 60 konvencionalnih bicikala i 10 električnih bicikala koji su smješteni na osam terminala. Bicikli su također sufinancirani europskim sredstvima, a trenutno je u gradu registrirano više od tisuću korisnika ovog sustava. Za sve turiste na raspolaganju je, pak, Biciklistički centar, u kojem se osim svih informacija o biciklističkim rutama besplatno može iznajmiti bicikl za odrasle i djecu. Centar je opremeljen s 20 bicikala.

'Grad trenutno ima više 70 kilometara biciklističkih staza, te svakom novom rekonstrukcijom prometnica ulaže se u biciklističko-pješačku infrastrukturu. Upravo zahvaljujući tome Koprivnica ima više metara biciklističkih staza po glavi stanovnika nego Amsterdam', ističu u Gradu. (gradonačelnik.hr)