Mali Lošinj se okreće cikloturizmu i postaje 'bike-friendly' destinacija

S ciljem razvijanja cikloturizma te stvaranja 'Bike friendly' destinacije, u srijedu je u Muzeju Apoksiomena održana završna prezentacija Master plana bike turizma otoka Lošinja. Prezentaciju su održali predstavnici švicarske tvrtke BikePlan - Mountain bike specific planning and destination development; Adrian Greiner i Jan Oggier, nakon izvršenog trail huntinga, odnosno utvrđivanja postojećeg stanja na terenu. U sklopu prezentacije, na Rivi lošinjskih kapetana (ispred Muzeja Apoksiomena) Bike point d.o.o. osigurao je bike corner u kojem su svi zainteresirani imali priliku isprobati razne modele električnih bicikli Giant Stance E+0 te Continetal koji su bili opremljeni sa Garmin Varia radar sustavima.

Inače, kako piše Novi list, u Master-planu koji je težak gotovo četiri milijuna eura, predviđa se nekoliko faza tranzicije Malog Lošinja na cikloturizam, ali i omasovljenje korištenja bicikala među otočnim stanovništvom. Već bi do kraja ove godine u prometu središtem Malog Lošinja moglo doći do promjena, uvođenjem biciklističkih staza. One ne bi bile izvedene prebojavanjem podloge, već postavljanjem oznaka na tlo. Tako će, ostvari li se predviđeno, koridore za bicikle dobiti Riva lošinjskih kapetana i obala Priko. Dalje, na početku Zagrebačke ulice, mjestu gdje se ona spaja s glavnim gradskim trgom, nekoliko bi stepenica bilo dijelom prekriveno rampom, a onda bi Zagrebačkom ulicom išao koridor za bicikliste do Kročate i dalje prema kružnom toku ispod policijske postaje i u smjeru Velog Lošinja, navodi Novi list.
Za razne lokacije, temeljene na starim putevima i to na površinama većinom u javnom vlasništvu, predviđene su biciklističke staze različite zahtjevnosti na Lošinju, južnom dijelu otoka Cresa, Iloviku, Susku i Unijama. Ovo bi trebalo pridonijeti da Lošinj i okolica zaista postanu biciklistima prihvatljiva mjesta, a da pritom nemaju problema vozači motornih vozila i pješaci, s kojima se biciklisti u prometnoj svakodnevici miješaju, a čime nastaju potencijalno opasne situacije.

Dugoročno, kroz 6-7, najviše deset godina, u planu je izrada četiri biciklistička centra na otoku Lošinju. Bile bi to kombinacije dječjih/obiteljskih staza i »ozbiljnijih«, samo za iskusnije bicikliste namijenjenih staza, duljine oko šest km. Jedan od centara bi bio podno Osoršćice, u prostoru između njene istočne padine i dionice Nerezine – Osor glavne otočne ceste. Ostali bi bili na južnom dijelu otoka; na Poljani i Čikatu na periferiji Malog Lošinja te u šumi Podjavori u Velom Lošinju, gdje se posljednjih godina održavaju važna međunarodna MTB natjecanja. Ulaz u područja biciklističkih centara ne bi bio naplaćivan, a komercijalni bi element imali popratni ugostiteljski objekti i naplata parkinga. Financiranje projekta bila bi kombinacija javnih i sredstava iz gospodarstva ili pak samo javna, s tim da će se zatražiti novac od fondova EU-a. Najavljene su i mjere edukacije i popularizacije, kako bi se biciklima više koristilo i domaće stanovništvo, donosi Novi list. (gradonačelnik.hr/M.P.D.)