Opara i Franković zajedno protiv najezde taksista: U Splitu i Dubrovniku po 3.000 taksija, i dalje preskupi i stvaraju kaos

Svoju suradnju oko izmjena i dopuna Zakona o cestovnom prometu gradonačelnici Splita i Dubrovnika nastavili su radnim sastankom ovog tjedna u Splitu. Andro Krstulović Opara i Mato Franković suglasni su kako je trenutno stanje na gradskim prometnicama njihovih gradova neodrživo stoga je potrebna izmjena i dopuna Zakona koji će dokinuti negative efekte liberalizacije taxi usluga.

"Za kraj kolovoza planiramo imati prijedlog teksta koji ćemo uputiti Saboru i Vladi. Na sve ove negativne efekte jedino kolega Franković i ja ukazujemo već dvije godine. Sada, u žiži turističke sezone svi građani, kao i oni koji će o izmjenama Zakona odlučivati, također mogu vidjeti i osjetiti sve negativnosti",  rekao je uvodno gradonačelnik Krstulović Opara.

Dubrovački gradonačelnik Mato Franković rekao je kako je činjenica da je Zakon o liberalizaciji autotaxi tržišta na području Republike Hrvatske imao snažne efekte.

"On je u startu zamišljen kao zakon koji će prvo smanjiti gužve te potom osigurati povoljniju uslugu korištenja autotaxi prijevoza za sve građane, ali i za posjetitelje. Ni jedan ni drugi efekt se nije dogodio ni u Dubrovniku ni u Splitu – dva grada pod zaštitom UNESCO-a koji su pod enormnim pritiskom taksi vozila", kaze Franković.

Nastavio je kako je u Dubrovniku trenutno oko tri tisuće taksi vozila, a prije liberalizacije bilo ih je oko 220, no usluge su i dalje preskupe.

Gradonačelnici će ustrajati na izmjenama i neće dozvoliti da ovakav zakon nastavi smanjivati kvalitetu života Splićana i Dubrovčana, naglasili su te dodali kako je nužno da se prepoznaju i izdvoje UNESCO-ve zaštićene sredine odnosno lokaliteti te da se prema njima drugačije donosi - da se dopusti jedinicama lokalne samouprave da upravo u tim sredinama imaju mogućnost postavljanja limita, odnosno samostalnog uvođenja reda u prostor.

"Drugi neka uživaju u liberalizaciji, mi želimo imati svoju autonomnu mogućnost odlučivanja o broju i način korištenja taxi usluga u našim gradovima", kaže Franković.

Nacrt natječaja koji bi trebao omogućiti pristup taksi stajalištima u Splitu je napravljen, najavio je Krstulović Opara.

"Kaos se stvara na autobusnim stanicama, zatim imamo vozače koji Split ne poznaju, a došli su zaraditi. Neka zarade, samo će raditi po našim pravilima - nemoguće je da se zaustavljaju gdje im padne na pamet, a u kontaktnu zonu grada ući će samo s našom dozvolom. U Splitu također imamo oko tri tisuće taksi vozila u ovom trenutku, što je previše, prema našim prvim procjenama optimalan broj je oko 650. Sigurnost prometa i naših građana mora biti prioritet, daleko ispred profita", zaključio je Krstulović Opara.

Prilikom susreta gradonačelnici su se dotakli i komunalnog reda u gradovima, posebno nacrta Odluke o komunalnom redu Grada Splita koja se trenutno nalazi na javnom savjetovanju, a koja je nastala upravo u suradnji Splita s Dubrovnikom i Venecijom. Govoreći o stanju u Dubrovniku danas i prije dvije godine, Franković je rekao kako je zatekao potpuni nered i nepoštivanje grada, a dosljednim provođenjem Odluke stanje je danas znatno bolje. U planu dubrovačke gradske uprave je dodatno smanjenje javnih površina za ugostiteljske objekte 1. siječnja 2020. godine.

Gradonačelnik Andro Krstulović Opara pozvao je još jednom sve svoje sugrađane da se uključe u proceduru javnog savjetovanja oko nacrta Odluke o komunalnom redu koja je također i jedan od koraka ka vraćanju javnog gradskog prostora građanima. (Grad Split)